Varză à la Cluj

Capra şi varza s-au împăcat.

Jocuri

Simona Oțel: În lipsa suporterilor, am încercat să compensăm momentele de time-out prin cântece și sunete înregistrate la meciurile echipei

Să te ocupi de comunicarea unei echipe de baschet, fotbal sau de volei, pare ușor, însă nu este deloc așa. Trebuie să te identifici cu echipa, cu suporterii echipei, cu stările prin care trece echipa și mereu să întâmpini cu zâmbetul pe buze toate provocările care se abat asupra echipei, pentru că un bun comunicator este cel care ține permanent focul aprins și calibrează în fiecare zi energiile care unite fac echipa.

Revenim astăzi cu o postare a Simonei Oțel despre munca departamentului de marketing & media al U-BT Cluj-Napoca, care în 2020 a menținut spiritul suporterilor șepcilor roșii lângă echipa lor iubită de baschet: „Întoarcerea pe terenul de baschet, sau mai bine spus lângă teren🙂, a fost cu siguranță o provocare. Am revenit, baschetul s-a jucat, însă a fost cu totul alt joc. De la peste 3500 de fani, câți au fost la ultimul meci oficial din BTarena în luna martie, sezonul 2020-2021 a găsit sub 60 de oameni în sală, incluzând echipele, staff-ul, organizatorii și câțiva reprezentanți media.

Am luat această situație ca pe o provocare pentru departamentul de marketing&media al U-BT Cluj-Napoca. Ne-am dorit să aducem suporterii cât mai aproape de echipă și de baschet, iar planul nostru a cuprins mai multe acțiuni.

În ciuda situației, am ales să ne păstrăm obiceiurile și tradiția. Am promovat o serie de mesaje și un concurs prin care am îndemnat fanii să îmbrace culorile clubului, chiar dacă urmăresc meciul de acasă. Le-am reamintit că pasiunea vine din interior, iar noi o exteriorizăm în culori. De aceea este important să susținem echipa, chiar și de acasă, în alb și negru.

sursă foto: Simona Oţel

În sală, scaunele goale ne aduceau aminte că suntem departe unii de alții. Ne-am propus să le acoperim. Cu ce? Cu un mesaj pentru cei care altădată ocupau locurile și făceau atmosfera incredibilă, iar acum ne susțineau din fața televizoarelor: “Acum stai pe alt scaun, dar dacă citești asta, ești tot aici. Acum, poate mai mult ca oricând, #ImpreunaSuntemU”.

Tradiția e sfântă: Niciun meci nu începe și nu termină fără “Slavă ție studenție”. Imnul a fost “cântat” în sală la început și la final de meci. Am extras sunetul de pe calupuri video înregistrate la Cupa României, iar pe cubul media a rulat un spot realizat în vară împreună cu Sepcile rosii și FC Universitatea Cluj (suporterii și sportivii s-au înregistrat cântând imnul și toate filmulețele au fost suprapuse pentru a forma un cor virtual). În timpul imnului, pe LED bannerele din sală am afișat mesajul: “Slavă ție studenție nu sună la fel fără tine.”

Atmosfera din timpul meciurilor este imposibil de reprodus, însă în lipsa suporterilor, am încercat să compensăm momentele de time-out prin cântece și sunete înregistrate la meciurile echipei, astfel încât să întreținem, în măsura în care s-a putut, atmosfera autentică a Universității.

Pe tot parcursul turneului, comunicarea pe canalele de social media a fost susținută prin conținut diversificat foto-video despre turneu, iar pe site-ul www.u-bt.basketball (primul .basketball din România 😉) statistica meciurilor s-a văzut în timp real.

sursă foto: Simona Oţel

Acum, după finalizarea turneului, evaluăm impactul acestor acțiuni, atât în social media, cât și prin feedback și deja ne gândim la ceva mai fain pentru următorul turneu de acasă.

BIG UP Andra, Tibi, Paul, Sandor, echipa de oameni frumoși, pasionați și super profesioniști. Haide, “U”! Mulțumiri speciale Dan, Mircea, Aghi!”.

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *